De cate Nu-uri ai nevoie?

De exemplu, într-un job de vânzări în care rata de succes e de 10% (doar un prospect din zece devine client) a aduna 10 refuzuri si niciun „Da” nu e un capăt de lume. Dimpotrivă.

Să spunem că tinta e să semnezi cu 10 clienti. O rată de succes de 10% ne spune că pentru a-ti atinge obiectivul e nevoie să te întâlnesti cu 100 de clienti potentiali, dintre care până la urmă te vor refuza 90. Prin urmare, când ai primit 10 refuzuri etti încă departe de obiectivul final, care e de 90 de „Nu”-uri.

10 „Nu”-uri din 100 de prospecti nu înseamnă automat că i-ai ratat pe acei 10 care ar fi trebuit să-ti devină clienti. Cele 10 refuzuri pot fi si semnul descoperirii primilor prospecti din lunga listă a celor 90 care urmează să-ti spună „Nu” de acum înainte.

Cea mai gravă urmare a esecurilor e că, fiind greu de digerat, ne abat atentia de la situatia de ansamblu. În bratele nereusitei e greu să ne amintim că esecul e parte din plan. Că avem nevoie să încercăm multe moduri în care să nu facem lucrurile înainte de a descoperi cum anume trebuie să le facem.

Ca să-ti faci viata mai usoară, data viitoare când primesti un „Nu” întreabă-te dacă nu cumva ti-era necesar.